2017. júl 21.

Mai gasztroblog: Majdnem francia négyhagyma-krémleves

írta: Noll A Nandu
Mai gasztroblog: Majdnem francia négyhagyma-krémleves

fullsizerender.jpg

Már megint egy jelentéktelen külsejű zöldes lötyi...- modhatnánk, de nem. Itt most nem a külcsín a lényeg, hidd el, az íz kárpótol a látványèrt. Túl sok hagyma volt itthon, gondoltam, csökkentek a feleslegen és elkezdtem a netet bújni francia hagymakrémleves receptek után kutatva. Végül egyik se lett, hanem a sajátom, íme.

Hozzávalók 2 adaghoz:

2 közepes fej vöröshagyma

1 fej lilahagyma

1 szál újhagyma

3-4 gerezd fokhagyma

1 evőkanál kacsazsír (vegáknak kókuszolaj)

1 teáskanál só, késhegynyi bors, késhegynyi szerecsendió

hús- vagy zöldségleves alaplé, ennek hiányában 1 teáskanál szárított zöldségekből készült (lehetőleg só- és adalékmentes) ételízesítő

A zsiradékon megpirítottam a kockára vágott hagymákat, először a vöröset, utoljára a fokhagymát beletéve, hogy utóbbi meg ne égjen. Rádobtam a sót és a fűszereket, majd felöntöttem 8 dl vízzel (ha alaplé van, még jobb). Puhára főztem a hagymát, majd botmixerrel az egészet simára turmixoltam.

Mivel történetesen volt itthon pár kanálnyi maradék pirított tenger gyümölcsei mix, azt tettem bele feltétnek, no meg a franciaságát növelendő (igaz, nem csiga volt, hanem kagyló). :) Isteni lett. Vegáknak ehelyett pirított napraforgómaggal vagy pirított hagymával ajánlom.

Utólag elgondolkodtam, hogy mivel lehetne a krém állagát növelni a paleo/vegán faktor csökkentése nélkül. Ki lehetne próbálni pl. kesutejszínnel vagy mandulatejjel. Legközelebb letesztelem.

Szólj hozzá

leves recept gasztroblog vegetarianus vegan paleo low carb dietas alacsony szenhidrat fogyokuras gasztroNandu bioetel